Vordering indienen

Vordering indienen

Fase 1: Indienen van uw vordering

Uw klant heeft al langere tijd een factuur bij u openstaan en heeft al meerdere malen een waarschuwing van u ontvangen, waarin u aangeeft de vordering uit handen te gaan geven. Het afgeven van deze waarschuwingen is verplicht. Wanneer de klant vervolgens nog steeds niet tot betaling is overgegaan, kunt u uw vordering(en) indienen door ons online vorderingsformulier in te vullen. Wij gaan dan direct voor u aan de slag. U kunt ook eerst contact met ons opnemen via het e-mailadres info@cibn.nl of telefoonnummer 085-4874059.

Fase 2: Controle verhaalbaarheid en onmiddelijke actie

Wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen, gaan wij direct aan de slag met een controle van verhaalbaarheid. Binnen enkele dagen stellen wij u op de hoogte van de uitslag van deze controle. Wanneer de schuld inderdaad invorderbaar blijkt, gaan wij direct over naar fase 3.

Fase 3: Benadering van uw klant

In deze fase gaan we aan de slag om uw vordering te incasseren bij uw debiteur. Wij maken hiervoor gebruik van verschillende communicatiekanalen (telefoon, post en e-mail). Deze fase zal maximaal 30 dagen in beslag nemen.

Fase 4: Gerechtelijke fase

Mocht uw debiteur in de voorgaande fases niet hebben gereageerd, dan gaan wij in goed overleg met u een dagvaarding uitbrengen. Wij zullen deze dagvaarding vervolgens doorgeven aan een deurwaarder. Deze zal de dagvaarding vervolgens doorgeven aan uw klant. In de dagvaarding wordt uw debiteur opgeroepen om voor een (kanton)rechter te verschijnen. Uw debiteur krijgt dan nog een laatste kans om direct tot betaling over te gaan. Wanneer hij dit niet doet, zal de zitting plaatsvinden en zullen de kosten hiervoor bij uw debiteur in rekening worden gebracht.

WIJ BELLEN U GRAAG TERUG

LAAT HIER UW GEGEVENS ACHTER

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Share by: